شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن ره وب

تیمی با تجربه و متخصص در تمام خدمات آنلاین و دیجیتال و بیش از ۲۰ سال تجربه

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن ره وب

خدمات حرفه ای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا(Content Marketing) چیست؟

در سال های اخیر انقلابی بزرگ در روند تبلیغات کسب و کار ها و روش های بازاریابی پیش آمده است. امروزه عصر، عصرِ دیجیتال مارکتینگ و اینترنت است. این محتوای شماست که می تواند تبلیغاتتان را هدفمند و موفق کند. اما بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا در واقع فرایندی برای افزایش فروش با ارائه مطالب باکیفیت به مشتریانتان است. بازاریابی محتوا برای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی مخاطبان هدف شما طراحی می شود.  شما با ساخت محتوایی منحصر به فرد، می توانید ارتباط موثری با کاربران و مشتریانتان ایجاد کنید. محتوای شما می تواند در قالب مقاله، عکس، فیلم، پیام صوتی و خیلی موارد دیگر باشد. اما چرا باید به روند طراحی و ساخت محتوایتان اهمیت دهید؟ ساخت محتوا باعث می شود که چهره ی عمومی شما در بین مخاطبانتان بهتر شود همچنین هزینه ی فعالیت در زمینه بازاریابی محتوا بسیار کمتر از تبلیغات سنتی است و می توانید به راحتی خودتان را در بین رقبانتان متفاوت جلوه دهید و موفق شوید.

بازاریابی محتوا (content marketing)

بازاریابی محتوا از مهمترین استراتژی بازاریابی برای جذب مخاطبان و کاربران جدید است. ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات در چیست؟  در واقع در بازاریابی محتوا، محتوای شما فقط در سایت یا اکانت شبکه های مجازی خودتان به نمایش گذاشته می شود اما وقتی محتوایتان در سایت ها و اکانت های دیگر به نمایش گذاشته شود تبلیغات می شود. هزینه تبلیغات خیلی بالاتر از بازاریابی محتوا است و مهمترین تفاوت بین بازاریابی محتوا و تبلیغات این است که در تبلیغات مخاطبان محتوای شما را به دلخواه خودشان نمی بینند ولی در بازاریابی محتوا مخاطبان کاملا با میل و خواست خودشان مطالب شما را دنبال می کنند.

برای اینکه بتوانید محتوای خوب و مفیدی را به مخاطبانتان ارائه دهید باید چند نکته ی مهم را رعایت کنید که این نکات شامل:

1- مخاطب هدفمند:

برخلاف تبلیغات سنتی که ممکن است بیشتر به بازاریابی مشتریان جدید متمرکز شود، بازاریابی محتوا بیشتر مشتریان فعلی شما را مورد هدف قرار می دهد. شما می تواند با مطالبی که کاربرانتان به آن علاقه مند هستند، با ان ها ارتباط برقرار کنید. همچنین ممکن است مشتریان جدیدی را نیز با بازاریابی محتوا جذب کنید زیرا ممکن است آنها هم مطالب شما علاقه مند باشند.

2- یک داستان تعریف کنید:

محتواهایی که به اشتراک می گذارید باید مواردِ مربوط به فروش محصولات یا خدماتتان را به روایت داستانی طراحی کنید و به اشتراک بگذارید بهتر است که محتوای شما براساس علایق فعلی مشتریان شما باشد، شما برای مخاطبان خود می نویسید نه برای شرکتتان. با ارائه یک داستان بصورت غیر مستقیم هدفتان را برا مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. بهتر است سعی کنید سناریو محتوا هایتان طوری باشد که اعتماد و نظر مخاطبانتان را جلب کند.

3- ارائه محتوایی ارزشمند:

هر بخش از محتوایی که ایجاد می کنید باید برای اطلاع رسانی، آموزش و یا سرگرمی مخاطبان هدف تان طراحی شود. به یاد داشته باشید که محتوای شما در صورتی می تواند ارزشمند باشد که نظر مخاطبانتان را جلب کند و نیاز هایشان را برطرف کند. با طراحی محتوایی ارزشمند و مفید می توانید مشتریان جدیدی کسب کنید و یا حتی مشتریان فعلیتان را بصورت همیشگی جذب خود کنید.

4- ایجاد یک گفتگو:

برای اینکه بتوانید مشتریان خود را هدایت کنید و محصولات و خدمات تجارت خود را بفروشید، مخاطبان خود را دعوت کنید تا در بازاریابی محتوای شما شرکت کنند و به نظرات یا سوالات آنها پاسخ دهند. این نه تنها نام تجاری شما را ارزشمند تر می کند بلکه به مخاطبان خود نیز نشان می دهید که شما با آن ها صادق هستید و اگر احساس کنند رابطه ی صادقانه با شما دارند، مشتریان بیشتر به برند شما اعتماد خواهند کرد.

5- افزایش سود:

بازاریابی محتوا با برقراری ارتباط بین مخاطبانتان باعث ایجاد و افزایش ترافیک سایت و اکانت های شما می شود. با اشتراک محتوای حرفه ای و منحصر به فرد، مشتریان نسبت به حوزه کاری شما آگاهی بیشتری کسب می کنند و احتمالاً در هنگام تصمیم گیری برای خرید برند شما به ذهنشان می آید. همچنین با بازاریابی محتوای دیجیتال می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان فعلی و نیازهای آنها کسب کنید و فروش بهتری داشته باشید.

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازاریابی محتوایی کتاب " حماسه بازاریابی محتوا " نوشته ی JoePulizzi, موسس بازاریابی محتوا توییتر، را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در زمینه بازاریابی محتوا اینستاگرام، سایت، توییتر، فیسبوک و پلتفورم های ارتباطی دیگر را بدست آورید.

همچنین می توانید با متخصصان و محتوا نویسان شرکت ره وب ارتباط برقرار کنید و از آن ها در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید هرچه زود تر به کسب و کارتان رونق ببخشید و مسیر موفقیت را پیش بگیرید. شرکت ره وب سال هاست که در زمینه بازاریابی دیجیتال و محتوا فعالیت می کند و یکی از بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ تهران می باشد.

خدمات مرتبط

مدیریت اینستاگرام  با روش های مدرن و جدیدترین آپدیت ها

مدیریت اینستاگرام با روش های مدرن و جدیدترین آپدیت ها

برای مشاهده کلیک نمایید
مدیریت کانال تلگرامی با حرفه ای روش ها

مدیریت کانال تلگرامی با حرفه ای روش ها

برای مشاهده کلیک نمایید
عکاسی تخصصی از محصولات آرایشی و بهداشتی

عکاسی تخصصی از محصولات آرایشی و بهداشتی

برای مشاهده کلیک نمایید
برگزاری کمپین در اینستاگرام

برگزاری کمپین در اینستاگرام

برای مشاهده کلیک نمایید
برگزاری کمپین های تبلیغاتی موفق

برگزاری کمپین های تبلیغاتی موفق

برای مشاهده کلیک نمایید
تبلیغات محیطی حرفه ای

تبلیغات محیطی حرفه ای

برای مشاهده کلیک نمایید
مدیریت حرفه ای پیج در فیس بوک

مدیریت حرفه ای پیج در فیس بوک

برای مشاهده کلیک نمایید
مدیریت پیج در توییتر با بازخورد بالا

مدیریت پیج در توییتر با بازخورد بالا

برای مشاهده کلیک نمایید
برگزاری کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ موفق

برگزاری کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ موفق

برای مشاهده کلیک نمایید
خدمات و مشاوره برندینگ

خدمات و مشاوره برندینگ

برای مشاهده کلیک نمایید
کمپین تبلیغات اینترنتی

کمپین تبلیغات اینترنتی

برای مشاهده کلیک نمایید
خدمات نصب اپلیکیشن

خدمات نصب اپلیکیشن

برای مشاهده کلیک نمایید
خدمات ویدیو مارکتینگ با بهترین کیفیت

خدمات ویدیو مارکتینگ با بهترین کیفیت

برای مشاهده کلیک نمایید
خدمات حرفه ای  بازاریابی محتوا

خدمات حرفه ای بازاریابی محتوا

برای مشاهده کلیک نمایید
خدمات حرفه ای ایمیل مارکتینگ

خدمات حرفه ای ایمیل مارکتینگ

برای مشاهده کلیک نمایید